Spørsmål & svar

 

Poeng og belønning

Hvordan kan jeg veksle inn poengene mine?

Panel.no har flere valgmuligheter når du skal løse inn poengene dine, og de forskjellige valgmulighetene krever forskjellig antall poeng. F.eks. er det billigste valget filmleie over nett, noe som krever 30 poeng. Supergavekort, som kan veksles i klær, varer og tjenester, krever 200 poeng.


Så snart du har tjent nok poeng til å veksle de inn i det produktet du ønsker kan du gjøre dette via hjemmesiden vår. Logg deg på brukerområdet ditt, og gå til siden kalt "Min brukerkonto". Her følger du prosessen for innveksling av poeng, som varierer avhengig av produktet du ønsker deg.

Hvordan bruker jeg Supergavekortet?

Når du har mottatt koden til Supergavekortet ditt kan du bruke dette når som helst innen 3 år fra innvekslingsdato. Gå inn på internettsiden www.gavekorttorget.no, der du kan velge mellom en mengde ulike butikker og leverandører. Noen av butikkene og leverandørene vil deretter sende deg et fysisk gavekort i posten, mens hos andre foregår hele bestillingen over internett.

Hos Gavekorttorget registrerer du din tilsendte gavekort-kode, før du velger varer og bekrefter bestilling.

Dersom du har problemer med bestillingsprosessen hos Gavekorttorget ber vi deg ta kontakt med de direkte, da dette er en uavhengig underleverandør for Panel.no. Gavekorttorget kan kontaktes på info@gavekorttorget.no/22330500. Du kan også sjekke deres hjelpemanual for bruk av Supergavekort.

Hvordan mottar og bruker jeg film-gavekort fra SF Anytime?

SF Anytime tilbyr leie av film over internett, og et gavekort hos Panel.no tilsvarer en valgfri leiefilm hos leverandøren.


Gavekortene fra SF Anytime er elektroniske gavekortkoder, og ikke fysiske gavekort som sendes til deg i posten. Dersom du har bestilt et gavekort fra SF Anytime og fått bekreftet at bestillingen er registrert, mottar du umiddelbart gavekortet til din registrerte mailadresse. Gavekortene kan brukes når som helst innen 6 måneder fra innvekslingsdato. For å benytte deg av filmkodene må du opprette en brukerkonto hos leverandøren du har valgt, deretter kan du velge mellom flere tusen filmtitler fra deres sortimenter.


Dersom du ikke har mottatt et bestilt gavekort på mail ber vi deg sjekke spam-mappen/søppelboksen i mailen din. Du kan også kontakte vår supportavdeling hvis du trenger hjelp til å løse dette.


For mer info, se hjemmesidene til SF Anytime.

Jeg har gjennomført en undersøkelse. Hvorfor har jeg ikke fått poeng?

I de aller fleste tilfeller vil poengene du får for en undersøkelse overføres til din brukerkonto umiddelbart etter en gjennomført undersøkelse. I noen få tilfeller vil poengene overføres til medlemmene først når undersøkelsen er ferdig, og lengden på undersøkelsesperioden kan da variere. I visse sjeldne tilfeller kan det også oppstå tekniske utfordringer som forsinker overføringen av poeng. Dersom du ikke har mottatt poeng for en undersøkelse som du har fullført og skal ha poeng for, anbefaler vi å vente noen dager - ofte vil du se at poengene da registreres til konto. Hvis problemet vedvarer kan du kontakte oss på support@panel.no, så vil vi selvfølgelig undersøke saken og hjelpe deg.

PS: Husk at dersom du avbryter en undersøkelse før den er ferdig gjennomført registreres ditt svar som avbrutt, og du vil ikke motta poeng for den aktuelle undersøkelsen.

Når mottar jeg Supergavekortet mitt?

Supergavekortet er en elektronisk gavekortkode, og ikke et fysisk gavekort som sendes til deg i posten. Dersom du har bestilt et Supergavekort og fått bekreftet at bestillingen er registrert, mottar du umiddelbart gavekort-koden din. Først på den siste siden av bestillingen, samtidig som bestillingen bekreftes, deretter som en mail til din registrerte mailadresse.

Dersom du ikke har mottatt Supergavekortet på mail ber vi deg sjekke spam-mappen/søppelboksen i mailen din. Du kan også kontakte oss på support@panel.no hvis du trenger hjelp til å løse dette.

Hvorfor har alle eller noen av poengene mine blitt borte?

Hvis poeng har blitt fjernet fra din brukerkonto uten at du har brukt de er det mest sannsynlig fordi poengene har utløpt på dato. Alle poeng som opptjenes gjennom medlemsskap i Panel.no må brukes innen 2 år etter opptjeningstidspunkt, hvis ikke blir poengene ansett som foreldet, og slettet fra medlemmets konto. Foreldede poeng slettes fra panelet en gang i måneden, og du vil til enhver tid kunne sjekke poengstatus under din brukerprofil når du logger deg inn. Der vil du se i poengoversikten hvor mange poeng som eventuelt er registrert til sletting påfølgende måned. Les mer om dette under Regler & Vilkår.

Dersom du mener at poeng urettmessig er fjernet fra din konto, ber vi deg ta kontakt med oss på support@panel.no.

Teknisk hjelp

Hva skal jeg gjøre hvis en undersøkelse ikke fungerer?

Noen ganger kan det skje at en undersøkelse ikke virker, eller at noe av innholdet i en undersøkelse ikke vises korrekt. Dette kan skyldes midlertidig overbelastning av vår server, eller andre tekniske utfordringer. Dersom du har problemer med å åpne eller gjennomføre en undersøkelse ber vi deg først forsøke å oppdatere internettsiden (trykk F5) eller å åpne linken på nytt. Hvis dette ikke virker, prøv å lukke nettleseren og starte den på nytt, eventuelt forsøke å åpne den i en annen nettleser.

Det kan også skyldes at din nettleser eller noen programtillegg ikke er oppdaterte. Da anbefaler vi å forsøke å oppdaterte disse. Her er noen nyttige linker:

Oppdater nettleser

Oppdater Flashplayer

Aktiver Javascript i Firefox

Aktiver Javascript i Internet Explorer

Hvis du fortsatt har problemer kan du kontakte vår support-avdeling, som vil undersøke din spesifikke situasjon.

Jeg får ikke fullført en undersøkelse fordi fortsett-knappen er utenfor rekkevidde på bunnen av skjermen når jeg blar nedover.

Prøv å oppdatere internettsiden (trykk F5). Prøv å zoome ut i nettleseren (Hold CTRL-knappen inne og bruk musehjulet). Prøv å gå tilbake i nettleseren (trykk Backspace/tilbaketasten). Hvis dette ikke fungerer, vennligst lukk undersøkelsen og start den igjen.

Jeg får følgende feilmelding (-er): "An internal application error has occured..." eller "Internal Server Error 500".

Sannsynligvis var serveren vår midlertidig overbelastet. Vennligst prøv å oppdaterte internettsiden (trykk F5) eller gå tilbake i nettleseren (trykk Backspace/tilbaketasten). Hvis dette ikke virker, prøv å lukke undersøkelsen/nettsiden og start den på nytt.

Jeg mottar ikke e-post

Jeg vet at noen har sendt meg e-post, men jeg mottar fortsatt ikke.

Mest sannsynlig skyldes dette instillinger som er satt inne på din e-postkonto. Nedenfor finner du en link til en sjekkliste som du kan gå gjennom dersom slike feil oppstår.

Sjekkliste for Hotmail og Outlook

 

 

Medlemskap

Hvordan vet jeg hva brukernavnet mitt er?

Brukernavnet ditt er den samme mailadressen som du registrerte deg med på Panel.no, med mindre du har endret dette i profilen din i etterkant. Det er også den mailadressen du mottar invitasjoner til. Dersom du har mistet brukernavnet ditt kan du kontakte oss via mail, support@norstat.no, så vil vi hjelpe deg.

Hvordan kan jeg avslutte mitt medlemsskap?

Et medlemsskap i Panel.no er fullstendig frivillig og ikke bindende. Du kan derfor avslutte medlemsskapet når som helst. Når du er logget inn på din brukerprofil kan du bekrefte oppsigelsen under "Mine detaljer". Husk å veksle inn opptjente poeng før du avslutter medlemsskapet, da disse vil bli slettet samtidig. Vi vil gjøre oppmerksom på at det ikke er mulig å angre eller melde seg inn igjen etter at du har sagt opp et medlemsskap.

Hvordan kan jeg endre mine medlemsopplysninger?

Har du flyttet, fått ny sivilstatus, eller har du kanskje bare byttet mailadresse? Ikke noe problem, dette kan du endre selv når som helst! Logg deg inn på din brukerprofil på Panel.no og gå til "Min konto", der kan du endre på alle dine medlemsopplysninger.


PS: Husk at det er en fordel for deg å ha oppdaterte medlemsopplysninger. Mange av våre undersøkelser sendes ut på bakgrunn av disse, slik at du kan få flere undersøkelser som passer deg - og færre av de som ikke passer deg.

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet mitt?

Dersom du har glemt passordet ditt kan du benytte deg av "glemt passord"-funksjonen på siden vår. Da vil et nytt passord bli sendt til deg på mail (brukernavn = mailadresse). Du kan be om nytt passord her.
Hvis du ikke mottar noen mail når du har fylt ut skjemaet ber vi deg om å sjekke spam-mappen/søppelposten i mailboksen din.

Du kan også kontakte oss på support@panel.no hvis du har problemer med å bytte passord.

Hvem kan bli medlem i Panel.no?

Panel.no ønsker et bredt spekter av mennesker med forskjellig kjønn, alder, bakgrunn og interesser fra hele landet. Medlemsskap i Panel.no er kun mulig via invitasjon, og av metodiske kvalitetshensyn er det dessverre ikke mulighet for å melde seg inn på eget initiativ. Som medlem i Panel.no må du være over 15 år gammel, og ha bostedsadresse i Norge.


Dersom du gjerne vil bli medlem av Panel.no anbefaler vi deg å besvare våre telefonintervjuer når du blir oppringt og har mulighet til det. Hovedandelen av våre medlemmer rekrutteres på telefon, etter gjennomført intervju.

Hva innebærer det å være medlem av Panel.no?

Som medlem av Panel.no samtykker du til å motta invitasjoner til å delta i undersøkelser. Disse invitasjonene sendes til deg på mailadressen du selv oppgir ved registrering. I mailene du mottar er det en link til undersøkelsen du er invitert til å delta i, og undersøkelsen gjennomføres i din nettleser.

Du forplikter deg ikke til å besvare noen undersøkelser, og kan selv velge hvilke det passer å svare på og ikke. I alle invitasjoner vil det bli oppgitt hvor lang undersøkelsen er og hvor mange poeng du får for å delta.

Du kan også velge å gjøre deg tilgjengelig for andre typer undersøkelser, som fokusgrupper, brukertester og dybdeintervjuer. Da vil du kontaktes av oss via mail eller telefon, og du forplikter deg heller ikke her til å delta dersom det ikke passer.

Medlemsskapet er 100% kostnadsfritt, du mottar belønning for alle undersøkelsene du gjennomfører, og står fritt til å melde deg ut når du måtte ønske.

Undersøkelser

Får jeg poeng for en undersøkelse jeg ikke fullfører?

Deltagere som avbryter en undersøkelse før den avsluttende siden får ikke poeng for denne undersøkelsen. Dette skyldes at vi ikke kan analysere ufullstendige undersøkelser, altså vil den avbrutte undersøkelsen ikke registeres som en del av resultatet.

Dersom du ikke får fullført en undersøkelse du er invitert til fordi du faller utenfor målgruppen mottar du et lite poengbeløp for forsøk på å gjennomføre. Du mottar ikke et like høyt poengbeløp som ved full gjennomføring. Dette skyldes at poengene du mottar henger sammen med lengden på undersøkelsen, og ved å falle utenfor målgruppen gjennomfører du kun en liten del av en lengre undersøkelse.

Hvordan, hvor og når gjennomføres undersøkelsene?

Panel.no er en internett-basert tjeneste, og alle undersøkelsene gjennomføres utelukkende på vår nettside. Det fungerer slik at vi inviterer deg til spesifikke undersøkelser ved å sende deg en mail, der du kan trykke på en link til undersøkelsen. Ved å klikke på linken får du tilgang til undersøkelsen og kan gjennomføre. Som medlem av panelet kan du besvare undersøkelser når og hvor du vil, så lenge du har tilgang til nett og link til undersøkelsen. Hver enkelt undersøkelse skal ha et begrenset antall intervju, derfor anbefaler vi å besvare de undersøkelsene du ønsker å delta i så tidlig som mulig etter invitasjon. Når antall intervju er nådd stenges undersøkelsen for deltagelse.

Hva får jeg for å delta i en undersøkelse?

Du får alltid belønning for å fullføre en undersøkelse. I de aller fleste tilfeller er dette poeng som registeres på din konto, og som senere kan brukes til ulike produkter og tjenester. I sjeldnere tilfeller har vi i tillegg konkurranser og trekning av større premier. Informasjon om hvor mange poeng du får for en undersøkelse opplyses alltid i mail-invitasjonen til den spesifikke undersøkelsen.

Hvor ofte får jeg invitasjon til undersøkelser?

I gjennomsnitt inviteres medlemmene våre til 2-3 undersøkelser i måneden. Hvor hyppig du inviteres til undersøkelser avhenger i stor grad av kunden våre, som definerer målgruppene for undersøkelsene sine. Derfor kan det noen ganger hende at det kun er f.eks. unge kvinner, hundeeiere eller foreldre som mottar invitasjon til en undersøkelse. Antall undersøkelser kan også variere over en periode, slik at du tidvis får flere og tidvis færre undersøkelser.

Hvorfor blir jeg spurt om mine bakgrunnsdata (f.eks. alder, kjønn, etc.) så ofte?

I de spesifikke undersøkelsene vil du som oftest bli bedt om å oppgi et sett med bakgrunnsopplysninger, enten ved å bekrefte tidligere registrerte opplysninger eller ved å fylle de inn. Dette gjør vi for å identifisere deg 100% sikkert i den aktuelle undersøkelsen, og for å vite at personen som besvarer undersøkelsen er den samme som har registrert seg hos oss.

Hvorfor får jeg beskjed om at jeg ikke er i målgruppen underveis i en undersøkelse?

I noen av undersøkelsene er målgruppen til vår kunde så spesifikk at vi må stille noen innledende spørsmål for å kunne identifisere nøyaktig de personene som inngår i målgruppen. For eksempel vil en motorsykkel-forhandler som ønsker å gjennomføre en undersøkelse om motorsykler ikke ha behov for å intervjue personer som ikke har motorsykkel-sertifikat.

Vi tilstreber å stille slike spørsmål så tidlig som mulig i undersøkelsen, slik at du skal slippe å svare på spørsmål unødvendig. Du vil også motta en liten poeng-godtgjørelse for de undersøkelsene du forsøker å delta i, men hvor du ikke passer inn i målgruppen.

Hva betyr "Antall deltagere har blitt nådd"?

I flere av undersøkelsene våre trenger vi bare et bestemt antall intervju. Når denne grensen er nådd vil undersøkelsen stenges, og det vil ikke lenger være mulig å delta.